پرده پانچ چیست؟ معرفی انواع پرده پانچ

۴ بازديد
یکی از پرکاربردترین وسایلی که در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد پرده است. به طور معمول یکی از اقدامات مهم و لازم برای تکمیل دکوراسیون داخلی، از نظر ایرانی‌ها نصب پرده پشت پنجره خواهد بود. پرده‌ها در انواع مختلف در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند. در این مطلب سعی داریم شما را با مدل پرده پانچ آشنا کنیم.
پرده پانچ
طراحی و اجرای پرده پانچ برای پارچه‌های سبک بسیار مناسب خواهد بود. این مدل پرده دارای طراحی بسیار ساده و شیک است که چند حلقه در بالای پرده طراحی شده و به وسیله یک میله بالای پنجره نصب خواهد شد. از این مدل پرده در مکان‌های مختلف می‌توان به راحتی استفاده کرد؛ چرا که علاوه بر سادگی، نصب آسان و قیمت مناسب از تنوع رنگ و مدل بالایی برخوردار است.
انواع مختلف پرده پانچ
از جمله پرده‌های مدرن و پرطرفدار که معمولا در بیشتر خانه‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند پرده پانچ است که در انواع مختلف وجود دارد. تنوع بالای این پرده‌ها در رنگ، طرح و مدل می‌تواند در فضاهای مختلف کاربرد داشته باشد و دکوراسیون داخلی شما را بسیار زیبا جلوه دهد. در این بخش شما را با انواع مختلف پرده پانچ آشنا خواهیم کرد:
خرید پرده پانچ
  1. پرده پانچ ساده: طرح پرده پانچ ساده مناسب برای افرادی است که به سبک دکوراسیون مینیمال علاقه دارند. این نوع پرده بسیار ساده و بدون طرح و مدل خاصی طراحی و تولید می‌شوند؛ همین سادگی، زیبایی خاصی به دکوراسیون شما خواهد بخشید. پرده ساده پانچ معمولا به صورت تک رنگ دوخته می‌شود و دارای رنگ‌های متنوع و زیبایی است.
  2. پرده پانچ سنتی: مدل پرده پانچ سنتی بسیار مورد توجه سبک ایرانی است و همان‌طور که از نامش پیداست حال و هوایی سنتی و ایرانی را به دکوراسیون منزل شما می‌بخشد. این نوع پرده در طرح‌های مختلف از جمله بته جقه، اشعار فارسی، اشکال ایرانی اسلیمی موجود است.
  3. پرده پانچ گلدار: بهتر است بدانید پرده پانچ گلدار یا طرح گل یکی از انواع مدل‌هایی است که طرفداران خاص خود را دارد. این نوع پرده با وجود طرح‌ گل‌های مختلف از تنوع رنگی بالایی برخوردار است؛ بنابراین این ویژگی موجب طراوت و شادابی در روحیه  افراد خواهد شد.
  4. پرده پانچ داماسک: طرح پرده پانچ داماسک، مناسب افرادی است که طرفدار و علاقه‌مند به سبک کلاسیک هستند و می‌تواند جایگزین مناسبی برای پرده‌های سلطنتی و مجلل باشد. این نوع پرده دارای گل و برگ فانتزی است که فضا و دکوراسیون شما را بسیار شیک و لوکس جلوه خواهد داد.
انتخاب پرده پانچ برای قسمت های مختلف منزل
همان‌طور که می‌دانید پرده‌ها علاوه بر جلوه زیبایی که در فضاهای مختلف منزل ایجاد می‌کنند، کاربردهای دیگری نیز دارند. به طور مثال در جلوگیری از ورود نور مستقیم خورشید یا سرما موثر هستند؛ بنابراین باید دقت داشته باشید تا برای بخش‌ها و قسمت‌های مختلف خانه پرده هایی با طرح و رنگ متناسب با آن فضا را انتخاب کنید.
در این بخش قصد داریم در انتخاب پرده پانچ برای قسمت‌های مختلف منزل شما را راهنمایی کنیم.
  • آشپزخانه: اگر می‌خواهید از پرده مدل پانچ برای آشپزخانه استفاده کنید، بهتر است جنس حریر، سبک و گلدار را انتخاب کنید. انتخاب این نوع پرده در عین سادگی شیک و مدرن به نظر می‌رسد و از شلوغی بیش از حد جلوگیری خواهد کرد.
  • اتاق پذیرایی: معمولا بیشتر افراد برای فضای پذیرایی منزل پرده‌های رسمی و مجلسی را انتخاب می‌کنند. برای انتخاب و خرید پرده پانچ جنس سنگین این پرده از مخمل، کتان یا کبریتی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.
پرده پانچ چیه؟
  • اتاق خواب کودک: اتاق خواب کودک یکی دیگر از بخش‌های منزل شما است که می‌توانید از پرده مدل پانچ در آن استفاده کنید. این پرده‌ها از قابلیت چاپ تصاویر مختلف دلخواه برخوردار هستند که این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا بتوانید با توجه به سلیقه فرزندتان دکوراسیون اتاق او را تزئین کنید؛ بنابراین می‌توانید تصاویر متنوع از جمله عروسکی، کارتنی و … را روی پرده اتاق کودک خود طراحی کنید.
  • حمام: در برخی موارد از پرده پانچ برای جدا کردن قسمت دوش از رخت‌کن حمام استفاده می‌شود. پرده مدل پانچ که برای این بخش از منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولا از جنس پلاستیک و ضد آب است که از تنوع بالایی در رنگ، طرح و مدل تولید می‌شود.
برآورد قیمت پرده پانچ
برآورد و محاسبه قیمت پرده‌ پانچ بر اساس عواملی مثل جنس پارچه، شکل و طرح آن خواهد بود؛ همچنین میزان یراق‌آلات و اکسسوری به کار رفته در آن روب قیمت تاثیرگذار است. علاوه بر این، کیفیت پارچه می‌تواند بر قیمت و هزینه آن موثر باشد؛ چرا که اگر پارچه پانچ مورد نظر شما از حریر نازک باشد، از کیفیت خوبی برخوردار نیست و قطعا قیمت پایینی دارد.
اما اگه پارچه توری با نقش و نگارهای بیشتری را انتخاب کنید، کیفیت بالایی دارد و قیمت آن نیز به طبع بیشتر خواهد بود. با توجه به دلایلی که ذکر شد قیمت پرده پانچ متفاوت خواهد بود.
کلام آخر
پرده‌ها در زیبایی فضای داخلی خانه نقش بسیار مهمی را ایفا خواهند کرد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن محیط و سلیقه خود پرده مناسب را برای استفاده انتخاب کنید. در این مطلب به معرفی یکی از انواع پرده مدل پانچ پرداختیم امیدواریم مفید واقع شود.


منبع: گالری پرده آیسان رشت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.